Friday, November 23, 2012

Tants

Nüüd siis sellest salapärasest "uuest" asjast.
Mina ja Tiiu, kes tuli ka see aasta Manchesteri õppima, hakkasime neljapäevast siin Eesti rahvatantsu õpetama. Vaat kus lops. Eelmine aasta päris mitmed inimesed küsisid, et kuidas sa siis nüüd enam ei tantsigi ja et tee seal ise tantsurühm. Siis ma naeratasin neile viisakalt ja saatsin mõttes kuu peale. Kuidas ma siin tühja koha pealt seda tantsurühma teil tegema hakkan?! Aga nüüd umbes kuu aega tagasi tuli Tiiu selle mõttega uuesti lagedale. Ma siis mõtlesin, et nooooh.... iseenesest tore mõte ju, aga.... Andsin siiski lubaduse, et aitan jõu ja nõuga nii palju kui oskan ja saan. Tiiu uuris ruumide kohta ja tegi reklaami.
Eile, neljapäeval, oli meie esimene "trenn". Pean tunnistama, et mul oli ikka kõva eelavamus. Hea kui paar inimest tuleb, kes ikka viitsib mingi tundmatu Eesti rahvatantsu õppima hakata?? Aga esimene inimene oli kohal juba natuke enne algusaega. Ja siis neid ikka tuli juurde. Kokku oli vist 9 inimest + mina, Tiiu ja Kati, kes presidendina tuli ka vaatama. Eriti lahe, et meil oli isegi poisse! Südant soojendav oli see, kui päris mitu inimest rääkis, et nad on Eestis käinud ja neile väga meeldis. Selle pärast tulid nad ka tantsima, et rohkem meie kultuurist ja maast teada saada :)
Eilne asi oli küll üsna improvisatsioon, sest kumbki meist polnud väga põhjalikult mõelnud, mida me siis täpselt teeme. Aga noh, alguses kõndisime ja tegime natuke sooja. Pärast õpetasime neile Oige ja Vasembat ning Kaerajaani. Kõik said isegi täitsa hakkama, Oige ja Vasemba kätlemine läks paar korda segamini, aga see läheb isegi eluaegsetel tantsijatel segamini! :D
Seega olin ma väga meeldivalt üllatunud. Eks edaspidi ole näha, kes ja kui palju käima jäävad. siis saab edasi vaadata, millised eesmärgid endale seame.

Ükspäev tuli mul huvitav võrdlus mõttesse. Et eestlastel on saun nagu muul maailmal kirik(sünagoog/tempel/mošee). Kui suur osa maailmast paneb pühapäeva hommikul ilusad riided selga ja läheb kirikusse hinge puhastama, siis eestlased võtavad laupäeva õhtul riided seljast ära ja lähevad sauna higistama. Saavad keha puhtaks ja ma usun, et hinge ka.

No comments:

Post a Comment