Saturday, February 2, 2013

Hey, you alright?

Sain täna jälle kinnitust, et inglased on ... pealiskaudsed. Nad on sõbralikud ja toredad kui sa nendega koos oled, aga niipea kui te enam koos pole, kaod sa nende peast valguskiirusel ja rohkem pole neil sinust sooja ega külma. Isegi inimestel, keda sa juba teist aastat tunned. Kuigi peaaegu kõik minu sõbrad on britid, pole keegi neist tõeline sõber. Nad on rohkem tuttavad. Tüüpiline on, et "Tere" asemel küsivad inglased "Kuidas läheb?" sellele tegelikult vastust ootamata, sest standardi järgi peab vastus olema nagunii "I'm good/ok/fine/alright" Mõnikord olen mõelnud, et huvitav mis nad siis teeksid kui ma hakkaksin kurtma kui halvasti mul hetkel kõik on. Kohe niimoodi südamest, nii, et nad ei saa ära joosta. Ma arvan, et nad vahiks mind ikka väga lolli näoga ja üritaks esimesel võimalusel putku pista.

Võib-olla on asi minus, kuigi ma pole enda arvates nii ebasotsiaalne ja kuri inimene. Jah, ma pole seltskonnalõvi, aga enda meelest olen ma täiesti normaalne suhtleja, kes on võimeline vestlust arendama. Kuigi inglastega ühes seltskonnas olles olen tihti märganud, et mul pole nendega eriti midagi kaasa rääkida, nende jututeemad lihtsalt ei haaku minuga. Pole midagi parata, ma olen siin võõras ja jään võõraks. Ega ma pole väga suuri pingutusi teinud ka, et sellesse ühiskonda sulanduda, sest ma ei tahagi samasuguseks muutuda. Ma olen see "kuri ja kinnine" eestlane, nii on ja jääb.

Eestlane on kinnine, aga vähemalt ei tee me võlts naeratust ja teeskle huvi iga inimesega, keda me kohtame. Kui mind ei huvita, siis lihtsalt suusoojaks ma ei küsi ka. Aga kui me oleme sõbraks saanud, siis me hoolime ja huvitume ning oleme tõesti sõbrad, kelle peale saab ka loota. Me ei tungi kohe inimese, kellega me võib-olla 10 minutit tagasi kohtusime, isiklikku ruumi ja ei jäta siis sinna tühja auku, kust tuul sisse välja lõõtsub kui on aeg koju minna. Me oleme ehtsad, mitte võltsid ja pealiskaudsed. Aga siiski teeb vahel kurvaks kui pole kellelegi suvalisel ajal helistada, et läheks kinno või lihtsalt kohvikusse. Eks ma ajan päris sõprade ja Internetiga läbi.

Aga natuke rõõmsamast teemast. Sain oma selle aasta esimese hinde. Tutorial and Field Skills aines porfolio eest. Hindeks oli 80%  100st :)

No comments:

Post a Comment