Monday, January 28, 2013

Kes annaks vastused?

Täna leidsin ennast jälle raamatukogus riiulite vahel maas istumas ja otsimas seda ühte ja õiget raamatut, mis annaks vastused kõigile minu küsimustele. Seekord olid küsimused taimede ja valguse absorbeerimise kohta. Tavaliselt tulen ma raamatukogust selle ühe ja õige raamatu asemel sületäie erineva lektüüriga välja, mis lõpuks ikkagi ühegi vastust ei anna. Täna tulin siiski ühe õppejõu soovitatud raamatuga koju. Aga minu skeptiline suhtumine sellesse oli täiesti õigustatud. Juba raamatukogus ei suutnud ma sellest raamatust ühtegi kasulikku rida välja otsida, kodus ei läinud asi paremini. Lõin siis lahti Interneti. Lugesin törtsu ühte artiklit ja teist... kõik räägivad juba keerulist juttu, mul on vaja lihtsaid vastuseid, ma ei õpi taimeteadlaseks, ma ei viitsi nende sügavasse hinge-ellu süüvida! Lõpuks tegi töö ära ikkagi minu piibli mõõtu eelmisel aastal soetatud bioloogia õpik. Ja tegelikult olid vastused täitsa lihtsad, sest kui ma suutsin vihastamise kõrvalt korraks loogiliselt mõelda siis lõi lambike põlema. Aga nagu ikka kui vastus on ilmselge, siis me mõtleme ja mõtleme ja otsime hirmkeerulist lahendust, samas kui see on tegelikult stiilis 1+1=2.
Niiet kahjuks pole alati ainult raamatutest kasu, ikka tuleb oma pead ka kasutada :)

No comments:

Post a Comment